“Side by Side” – budowanie współpracy międzynarodowej

0
54

Na przełomie grudnia i listopada jako Instytut Roździeńskiego braliśmy udział w projekcie „Side by Side” mającym na celu budowanie partnerstwa międzynarodowego. Projekt zgromadził uczestników z 15 organizacji, m.in. z Bułgarii, Niemiec, Hiszpanii, Grecji, Chorwacji, Włoch, Polski, Portugalii, Rumunii, Serbii i Turcji, wspierając bogatą wymianę wielokulturową.

Uczestnicy, tj. osoby pracujące z młodzieżą i członkowie organizacji partnerskich, zaangażowali się w różnorodne działania, które kładły nacisk na wspólne opracowywanie i dzielenie się dobrymi praktykami, metodologiami i strategiami. Głównym celem projektu była wymiana wiedzy i doświadczeń.

Program obejmował moderowane dyskusje grupowe, warsztaty, sesje networkingowe, wykorzystanie nieformalnych metod edukacyjnych. Uczestnicy dzielili się swoimi doświadczeniami i wiedzą podczas licznych sesji.

Oprócz rozwoju zawodowego projekt oferował również eksplorację kultury i działania integracyjne, takie jak poszukiwanie skarbów, pozwalając uczestnikom zanurzyć się w lokalnej kulturze miasta Side i odkryć moc uczenia się poprzez interaktywne i wciągające zagadki oraz gry.

Projekt „Side by Side” był przykładem siły współpracy i wspólnego uczenia się, a także tworzenia trwałych efektów w dziedzinie pracy z młodzieżą i budowania społeczności. Jego sukces gwarantuje dalsze inicjatywy oparte na współpracy między uczestniczącymi organizacjami.

Głównym rezultatem projektu było utworzenie sieci współpracy mającej na celu ułatwienie wymiany narzędzi, dobrych praktyk oraz opracowanie wspólnych metodologii i procedur, specjalnie dostosowanych do pracy nad projektami Erasmus+. Będzie ona również służyć jako cenne źródło wsparcia i doradztwa dla partnerów. Oczekuje się, że wszyscy partnerzy będą aktywnie pracować nad dalszym rozwojem i upowszechnianiem jego rezultatów.

„Side by Side” został sfinansowany z programu Erasmus+, ponownie pokazując siłę współpracy w dziedzinie pracy z młodzieżą i edukacji.

Odpowiedz

Napisz komentarz
Twoje imię